Mi az online marketing célja?

Az internetes marketing ugyanúgy, ahogy a marketing más fajtája, a hagyományos 4P, tehát a Product, Price, Place, Promotion rendszerére épül, ugyanakkor megfigyelhető, hogy az online platformon történő értékesítés egyre inkább az eladó, valamint az egyszemélyes piacot jelentő vásárló közötti kommunikációra éleződik ki.

Piackutatás, igényfelmérés, célcsoportok azonosítása

Az online marketing segítségével szakszerű piackutatást lehet végezni, ami azt jelenti, hogy könnyedén meg lehet ismerni a vásárlók szokásait, motivációit, igényeit. Ezen információk birtokában a cégek, vállalkozások képessé válnak arra, hogy szegmentálják a piacot és azonosítsák a célcsoportokat. Természetesen a világháló megjelenése előtt is lehetőség volt erre, de sokkal körülményesebb, lassabb volt a folyamat, arról nem is beszélve, hogy csak viszonylag kis területen, például egy városban vagy megyében lehetett felmérni a vásárlói igényeket, ami a teljes piacról nem adott valósághű képet.

Stratégia alkotás, vásárlói igények kielégítése

Miután a vállalkozók felderítették, hogy mi jellemzi a potenciális vásárlókat, akkor már semmi akadálya sincs annak, hogy egy jól átgondolt stratégiát hozzanak létre, amivel hosszútávon is meg tudják határozni a céljaikat ezzel megalapozva a vállalkozásuk sikerét. Az online marketing nélkül ez sem lenne lehetséges, mint ahogy a vásárlói igények kielégítése sem, hiszen ahhoz, hogy az értékesítők tudják, milyen termékekre, szolgáltatásokra vágynak az emberek, ismerniük kell őket. Az internetes marketing megjelenése előtt a cégvezetők kérdőívekkel, kéretlen telefonhívásokkal vagy személyes megkeresésekkel igyekeztek információkat szerezni a célközönségről, ami jellemzően csak egy szűkebb embercsoportot fedett le.

Címke: Online marketing
2019-10-10