Tanácsok a hatékony PR linképítéshez

Újra és újra bebizonyosodik, hogy a keresőoptimalizálásban óriási a linkek szerepe. Néhány dolgot azonban nem árt szem előtt tartani, ha azt szeretnénk, hogy a linképítés hatékony legyen, és meghozza a várt eredményeket.

Kulcsszó használata horgonyszövegként

A PR linképítés során lényeges kérdés, hogy milyen kulcsszavakra alkotjuk meg a linkeket. Optimális esetben a weboldal főoldala, minden egyes aloldala, szöveges tartalma adott kulcsszavakra íródik. Amikor tehát elkészül a link, akkor azt a kifejezést érdemes horgonyszövegnek használni, ami összhangban van az átkattintás során megjelenő oldal, bejegyzés kulcsszavával.

Linkek feltöltése magas DA értékű weboldalakra

A linképítés csak akkor lehet kellőképpen hatékony, ha a linkek megfelelő erősségű weboldalakra kerülnek feltöltésre. Ennek mérésére vezették be a DA, azaz Domain authority értékeket, melyek hűen tükrözik az adott weblap erősségét. Minél nagyobb a linkelő oldal mutatószáma, annál nagyobb ugrást tudnak eredményezni a linkek a Google rangsorában.

PR cikkek feltöltése más-más domain címekre

A PR linképítés során fontos szerepe van annak, hogy a linkek ugyanarra a domain-ra kerülnek-e feltöltésre vagy pedig mindegyik különbözőre kerül ki. Lehetőség szerint minden PR cikket érdemes más-más weblapra helyezni, ha ugyanis két link ugyanarról a domain címről származik, akkor az kevésbé lesz hatásos.

Link elhelyezése a szöveg elején

A linkek megfelelő elhelyezésére is érdemes kellő figyelmet szentelni a linképítés során. A Google számára a tartalom minden szöveg esetében a címsorral kezdődik. Minél közelebb van ehhez a link, annál jobban tudja támogatni a weblap előrébb jutását a rangsorban. A tapasztalatok bebizonyították, hogy a címsortól távolabb eső linkek kevesebbet érnek.

Címke: PR linképítés
2019-11-04