Minőségi linkekkel javulhat az átkattintási arány?

A keresőoptimalizálással foglalkozó cégek kutatásai egymásnak ellentmondanak. Vannak cégek, aki úgy gondolják, hogy az átkattintási arány (CTR) hatással van a helyezésekre, mások ezt cáfolják. A kattintásokkal befolyásolható pontszám növelését felismeri és már kivédi a Google, tehát valószínűsíthető, hogy a helyezés és az átkattintás aránya között van összefüggés.

Long tail kulcsszavak és a RankBrain

Ezek között a kapcsolatot a RankBrain algoritmus jelenti, ami azért felel, hogy a minél nagyobb átkattintási aránnyal rendelkező találatok jobb helyezést érjenek el. A long tail kulcsszavak azok a kifejezések, melyekre kevés, de értékes találat érkezik. Vannak olyan kulcsszavak, amelyekre mindenki keres, ezekre rengeteg találat érkezik. Ugyanakkor vannak erősen célzott kifejezések, amelyek általában több szóból állnak (jellemzően 3 szóból), ezért kevesebb találat érkezik rá, viszont a találati oldalnak nagy forgalmat hoznak. A márkanevek, melyek bár rövidek, de long tail kulcsszavak, mert specifikusak.

A RankBrain a Google mesterséges intelligencia alapú algoritmusa, mely gépi tanuláson alapul. Ha új kifejezéssel találkozik, akkor becslést ad arra, hogy mihez hasonlít, és ez alapján szűri a találatokat, így a keresésekre adott válaszok jobb minőségűek lehetnek. A RankBrain a long tail kifejezéseknél fejti ki leginkább a hatását. Nem véletlen, hogy a harmadik legnagyobb súlyt kapta a SEO szempontok rangsorolásában, bár sok esetben nincs hatással a keresési eredményekre, csak úgymond ott van a keresési eredmények mögött. Miután a RankBrain magyarul is tud, szakemberek javaslata szerint érdemes természetes nyelvezetet használni, amit mindenki megért, még az algoritmus is.

Külső oldalra mutató linkek

Egy weboldalon elhelyezett kifelé mutató minőségi linkek javíthatják a felhasználói élményt, és úgy tűnik, hogy rangsorolási tényezőként is számba kell venni őket. Persze, tudjuk, hogy megvan az esélye, hogy a felhasználó a másik oldalon fogja folytatni az olvasást, de ha ügyesek vagyunk, akkor tudunk olyan tartalmat készíteni, ami miatt vissza fognak hozzánk térni. Célszerű csak olyan linket elhelyezni, ami hiteles, jó minőségű weboldalra viszi a látogatókat, mert ez a Google számára javíthatja a mi oldalunk megítélését is.

Címke: Minőségi linkek
2019-01-24