Hitman 2

A Hitman egy játék, ami emberek meggyilkolásáról szól. Igazából bizonyos emberek meggyilkolásáról, tehát bérgyilkost játszunk. De ezen felül a Hitman 2-ben felfedezhetünk egy hatalmas területet, tele izgalmas látnivalókkal, melyeket a fejlesztők a való életből ragadtak. Rá kell jönnünk különböző feladatok megoldására és ki kell fürkésznünk a célpontjaink lakhelyének a biztonsági rendszerét. Egy szó mint száz, a Hitman 2 egy komplex játék.

A Hitman sorozat epizodikus kiadása először 2016-ban kezdődött az első olyan Hitman játékkal, amihez az új küldetéseket hónapról hónapra teszik elérhetővé a megjelenés dátumától számítva. Ez a rendszer nagyon jól működik, hiszen a Hitman szépsége abban rejlik, hogy egy-egy küldetést többször is megpróbáljunk teljesíteni annak érdekében, hogy tökélyre fejlesszük a technikáinkat. Így akár egy hónapon át is remekül tudunk szórakozni mindössze egy küldetéssel.

Helyszínek

A Hitman 2 hat vadonatúj helyre kalauzolja a játékosokat. Ezek közül Mumbai a maga szűk, tömött utcáival tökéletes helyszín az Assasin’s Creed-ből már ismerős elvegyülésre, ami lehetővé teszi, hogy nagy embercsoportokban láthatatlanok maradjunk. Miami pedig a filmekből megszokott vibráló környezetét mutatja a játékban is. Ezeken felül még további négy új terület elérhető a játékban, mind a maga sajátos atmoszférájával.

A játékbeli küldetések nagyon jól használják a hatalmas játékterületet. Kifejezetten élvezetes lépésről lépésre kifigyelni minden fontos részletet az adott helyszíneken, és megtalálni a küldetésekhez szükséges összes tárgyat. Ez sok játékban unalmas lehet a játékos számára, viszont a Hitman 2 folyamatosan fent tartja az érdeklődést, és soha nem hagyja, hogy a játékmenet monotonná váljon.

Ha az ember játszott már Hitman játékkal, akkor valószínűleg tudja, hogy a dolgok óraműszerűen működnek. Az őrök mindig ugyanazt az utat járják körbe fix időn belül, amíg meg nem zavarja őket valami. Ez azt eredményezi, hogy egy alapos körülnézés és egy kis várakozás lehet a helyes út a küldetés sikeres végrehajtásához.

Az újrajátszhatóság

Először a story küldetések jó alapot adhatnak a játékosnak magáról a játék működéséről, de a Hitman 2 akkor bontakozik ki igazán, amikor elkezdjük újra és újra játszani a küldetéseket, hatékonyabb megoldást keresve. Az ilyen próbálkozások során rengeteg rejtett tárgy vár felfedezésre, amikkel például kiiktathatunk bizonyos kamerákat vagy riasztókat. Furcsa módon néhány küldetés akkor tud igazán izgalmassá válni, amikor az első tervünk, amiben nagyon biztosak voltunk, kudarcot vall és el kell gondolkoznunk egy másik megvalósítási lehetőségen.

Ezen felül az is segíti az újrajátszás lehetőségét, hogy a játék különböző achievementeket, azaz jutalmakat ad a játékosnak, ha például az őrök megzavarása nélkül, teljesen észrevétlenül hajt végre egy bizonyos küldetést. De ennek az ellenkezője is előfordul, amikor a játék azért jutalmaz minket, ha minden ellenséges személyt eltávolítunk a szintérről.

A fent említettek miatt egy küldetést akár ötször, hatszor is teljesíthetünk különböző technikákkal, nem is beszélve a rengeteg próbálkozásról, ami az ezekhez vezető utat jelenti.

Mindig van egy kiút

A játékban a lőfegyveres közelharcok továbbra is irritálók és sokszor a halálunkhoz is vezetnek, de ha mégis olyan szituációba keverednénk, hogy egy vagy több őrrel közelharcot kell folytatnunk, akkor minden esetben van egy szabadulási lehetőség, amit ha szemfülesek vagyunk, ki is tudunk használni. Az ilyen helyzetekben mindig el van rejtve egy extra fegyver, vagy egy esetleges menekülési útvonal.

A játék tartalmaz azonban néhol elég kellemetlen hiányosságokat. Például a hullákat könnyedén el tudjuk rejteni különböző szemetesekben, hűtőkben, de a játék nem ad lehetőség arra, hogy ilyen célra használjuk a számtalan “toi toi” WC-k egyikét. A másik szembeötlő dolog pedig az, hogy karakterünk képes leugrani minden sérülés nélkül magas kerítésekről, de egy földszinti erkélyről való kiesést már nem él túl.

Sniper Assasin

A Hitman 2 több új játékmódot is hozott a Hitman szériába, de az én személyes kedvencem a Sniper Assasin volt. Itt lényegében előre megadott célpontokat kell messziről, mesterlövész puskával kiiktatnunk. Ez a játékmód nagyon hasonlít a Hitman: Sniper névre hallgató telefonos játékra, és lényegében nem is több, mint az. Viszont ez is attól válik érdekessé, hogy ki kell figyelnünk a célpontunk viselkedését és az esetleges őrségének a mozgását, de erre csak korlátozott idő áll rendelkezésünkre, mert különben észrevesz minket valaki, ahogy a tetőről figyeljük a leendő áldozatunkat.

Összességében

A Hitman 2 hozza a tőle elvártakat. Egy tartalmas és élvezetes játék lehet még azok számára is, akik nincsenek hozzászokva a hasonló jellegű játékokhoz.

-Dobai Dániel-

Hitman 2 rendszerkövetelmények

Minimum:

  • CPU: Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz / AMD CPU Phenom II X4 940
  • RAM: 8 GB
  • OS: OS 64-bit Windows 7
  • VGA: NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870

Ajánlott:

  • CPU: Intel CPU Core i7 4790 4 GHz
  • RAM: 16 GB
  • OS: OS 64-bit Windows 7 / 64-bit Windows 8 (8.1) vagy Windows 10
  • VGA: Nvidia GPU GeForce GTX 1070 / AMD GPU Radeon RX Vega 56 8GB