F.E.A.R. 2: Project Origin

A F.E.A.R. első részét a Monolith fejlesztette, majd a két kiegészítő játékot a Timegate Studios készítette el. Ezek minőségét azonban az eredeti csapat nem találta megfelelőnek, és úgy döntöttek, hogy figyelmen kívül hagyják a második részben. A Project Origin története fél órával az első rész vége előtt kezdődik. Így már harmadik alkalommal is lehetőségünk van átélni az atomrobbanást, csak most egy kicsit távolabbról.

Miről is szól a játék?

A második részben ismét egy telepatikus képességekkel rendelkező újoncként kerülünk a Delta Force csapatba Michael Becketként. Az elsődleges feladatunk, hogy vegyük őrizetbe Genevieve Aristide-et, az Armacham elnökét. Aristide otthonában a F.E.A.R. és a Delta Force csapatok közötti összecsapás alatt robban fel az első részben látott nukleáris reaktor, amely a főhőst a földre küldi. Miután magához tér, egy kórházban találja magát, ahol egy sor műtétet végeztek el rajta, és már rendelkezik az időlassító képességgel is. Hősünkről időközben kiderül, hogy Alma egyik gyermeke, aki emberfeletti reflexeivel, kibővített arzenáljával, és új társaival veszi fel a küzdelmet a mindent behálózó összeesküvések ellen. Ebben a részben a felnőtt Alma pszichikai lenyomata kísér minket, és sokkal többször lép velünk kapcsolatba, mint eddig.

A helyzet továbbra is változatlan, Alma, akinek pszichokinetikus, pirokinetikus és telekinetikus képességei erősebbek, mint valaha, továbbra is szabadon járja a várost, s úgy tűnik, senki sem képes megállítani. Az egyetlen, aki képes erre, az a főhős, akinek az lesz a feladata, hogy egy különös szerkezettel felerősítse a pszichikai erejét, amivel majd le tudja győzni Almát. Sajnos a dolog rosszul sül el, és Alma kerekedik felül, mégpedig úgy, hogy teherbe esik Michael Beckettől.

Ebben a részben is a történet és a fontos információk a pályákon elrejtett naplókból és e-mailekből gyűjthetőek össze. Ezek nélkül eléggé érthetetlen lehet a történet azok számára, akik csak végigrohannak a pályán. Tehát mindenképp érdemes alaposan játszani, és a lehető legtöbb képkockát összerakni ahhoz, hogy a történet mindenki számára érthető legyen.

F.E.A.R. 2: Project Origin

Játékmenet

A játék hozza azt, amit hoznia kell. A helyszínek fantasztikusak, és mindent megtettek a készítők azért, hogy egy kis rémületet is csempésszenek a feszített játékmenetbe. A pályák már nem olyan lineárisak, sok esetben például szekrényeket kell elmozdítani a továbbjutáshoz. A fegyverek eszköztára nem sokat változott, de küllemre annál inkább. Most már nem csak 3, hanem 4 fegyvert és 4-féle gránátot vihetünk magunkkal az akciók során, amit biztosan sok játékos örömmel nyugtázott. Különösen élvezetes az erőpáncélok használata, kicsit megtapasztalhatjuk, hogy milyen benne ülni, és milyen vele harc. Elképesztő, és mikor ki kell szállni, a legtöbb játékos védtelennek érezheti magát, ami csak tovább növeli a feszültséget a pályákon.

Az ellenfelek terén is sok az ismerős. Megmaradtak a szokásos jól képzett replika erők, a láthatatlan bérgyilkosok és a nagyon gyors, bár sérülékeny Undormányok. Viszont a Maradványok újdonságnak számítanak, ők azok, akik életük utolsó cselekedeteit ismételve álldogálnak valahol, nagyjából ártalmatlanul, viszont amint meglátnak minket, elkezdenek mindenféle hullákat feltámasztani maguk körül, egy látható vörös energianyalábon keresztül irányítva őket ellenünk.

A grafika nem rossz, szépen meg vannak oldva a helyszínek és a fegyverek, de az első részhez képest, ami a maga idejében csodálatos volt, ez nem mondható el a második részről. Nem csúnya, de 2009-ben voltak sokkal szebb játékok is. A hangeffektek szintén remekül passzolnak a hangulathoz, sokat dobnak rajta, és a zenék is külön említést érdemelnek.

F.E.A.R. 2 – Reborn (kiegészítő)

A kiegészítőben megfordul a kocka, ezúttal egy replika bőrébe bújva kell intézkednünk az Alma szelleme által kísértett, és az Armacham által elpusztított Auburn városában. A főhős a Foxtrott 813 névre hallgat, akit Paxton Fettel telepatikus úton meglátogat, ami a többi replikára nézve sem előnyös. Így hát üldözötté válunk, és mindent meg kell tennünk, amit Fettel kér tőlünk. A játékban új fegyvereket nem kapunk, minden a régi, de a készítők mindet megtettek, hogy valami újat is mutassanak. Ami a történetet illeti, a Monolith ezzel a kis DLC-vel egy újabb szálat font a F.E.A.R. történetébe. Egyértelmű, hogy az elkövetkezendő lehetséges F.E.A.R. epizódokra is hatással lesz, amely bár rövid, de elég egyértelmű zárással ért véget.

Gépigény

Minimum:

  • Processzor: P4 2.8GHz (3.2GHz Vista) /AMD Athlon 64 3000+ (3200+ Vista)
  • Memória: 1 GB (1.5 GB Vista)
  • Operációs rendszer: Windows XP SP2/Vista SP1
  • Videokártya: 256 MB NVIDIA GeForce 6800+ / ATI Radeon X700+
  • Szabad hely a lemezen: 12 GB

Ajánlott:

  • Processzor: Core 2 Duo 2.2GHz / AMD Athlon 64 X2 4400+
  • Memória: 1.5 GB
  • Operációs rendszer: Windows XP SP2/Vista SP1
  • Videokártya: 512 MB NVIDIA GeForce 8600 GTS+ / ATI Radeon HD 2900 XT+
  • Szabad hely a lemezen: 12 GB