A Dishonored története Corvo cselekvésein keresztül halad előre, és úgy bontakozik tovább, ahogyan megvalósítja az egyes küldetéseket. Corvonak a fegyverek széles választéka áll rendelkezésére, valamint a Kívülállótól kapott természetfeletti képességek.
A Dishonored világa
A Dishonored világa szinte teljes egészében a víz. Corvo története Dunwallban, Gristol fővárosában zajlik. A központi csomópont, ahová folyamatosan visszatér a küldetések között, a Hound Pits Pub, a karanténba helyezett kerületben lévő ivóvíz-létesítmény.
Dunwall a 17. századi Anglia, amelyet az orsók, a villámfalak és a buggy-szerű járművek alkotnak. Monumentális műemlékek, graffitik, vörös téglából épült épületek, az utcán járkáló prostituáltak, felborult dömperek és a pestis hangulata jellemzi, és a rothadó holttestek alig várják, hogy a tengerbe dobják őket. Ez mind Dunwall, de az ellenszenves leírás ellenére mégis szerethető, hiszen a játékosok kapnak egy nagyon jól felépített várost, és rajtuk múlik, hogyan élnek a 17. századi technológiával és az ebben rejlő izgalmas lehetőségekkel.
Dunwall környezete a vertikális elrendezésre összpontosít, lehetővé téve a játékosok számára, hogy a csatornarendszerektől kezdve a háztetőkig mindent megtapasztaljanak. Számos terület nyitott a feltárásra, ahol rejtett jutalmak és csonttalizmánok várják a kalandosabb játékosokat.
Rövid történet
Corvo, a főhős visszatér Dunwallba, hogy jelentést tegyen az eredményeiről, és rögtön beszél a császárnővel, amikor hirtelen megtámadja őket néhány gyilkos. A tehetetlenség miatt, amit korábban még soha nem tapasztalt, Corvo végignézi a császárné megölését és Emily elrablását.
Ezek után börtönbe kerül, ahol megtudja, hogy Lord Regent mindezt megtervezte. A börtönben ülve, várva, hogy megérkezzen a végrehajtás napja, az ételben talál egy kulcsot, amely lehetővé teszi, hogy elkerülje a végzetét, és megérkezzen a The Hound Pits Pubba, ahol az ellenállás emberei fogadják.
A pihenés közben meglátogatja egy titokzatos entitás, amely természetfeletti erőt ad neki. Ezekkel az újjászületett erőkkel az ő feladata, hogy véget vessen a hamis hatalomnak és megmentse Emily Kaldwin-t, helyreállítva őt a trónon.
A káosz értékre figyelni kell
A Dishonored olyan káoszrendszert tartalmaz, amely nyomon követi a játék világállapotát, és közvetlenül érinti Corvo választásait a küldetései során. Minél destruktívabbak a cselekedetei, annál kaotikusabb a körülötte lévő világ.
Néhány cselekvés kevésbé kaotikus, mint például egy őr megölése és a testének elrejtése egy szemétkosárban, míg a riasztás felvetése vagy a polgárok széles napfényben való megölése nagyobb reagálást vált ki. Ennek az ellenkezője is igaz, és vannak olyan mellékküldetések, amelyeket megfelelően végrehajtva csökkenthető a meglévő káosz szintje.
A káoszszint változásai játékon belüli kiigazításokat eredményezhetnek (például megváltozott patkánypopulációk vagy enyhe különbségek a párbeszédekben). Ha a káosz eléri a kritikus szinteket, akkor az emberek megtámadják egymást az utcákon, a patkányok megrohamozzák a várost, vagy éppen Corvonak több rémálma lesz.
Dishonored küldetések, pályák
- Dishonored
- Campbell legfőbb felvigyázó
- A gyönyörök háza
- A királyi tudós
- Lady boyle utolsó estélye
- Visszatérés a toronyba
- Az elárasztott terület
- Császárságpártiak
- A fény az alagút végén
Dishonored rendszerkövetelmények
Minimum:
- CPU: 3.0 GHz dual core vagy jobb
- RAM: 4 GB
- OS: Windows Vista / Windows 7
- VGA: DirectX 9, 512 MB video RAM vagy jobb (NVIDIA GeForce 210/ ATI Radeon HD 5470)
Ajánlott:
- CPU: 2.4 GHz quad core vagy jobb
- RAM: 4 GB
- OS: Windows Vista / Windows 7 (64-bit)
- VGA: DirectX 9, 768 MB video RAM vagy jobb (NVIDIA GeForce GTX 460 / ATI Radeon HD 5850)