Bioshock

Rapture olyan vízalattiváros volt, amely vonzotta a világ legjobb és legvilágosabbjait, vagy legalábbis olyanokat, akik Andrew Ryan gazdasági filozófiájának varázslatába kerültek. Hatalmas választék volt azok közül, akik Rapture-be mentek: a művészektől a tudósokig, a mérnököktől a sportolókig. Az alábbiakban felsoroljuk Rapture ismert állampolgárait, akik a BioShock-ban megjelentek vagy szerepelnek.

Andrew Ryan

Andrew Ryan a Ryan Industries tulajdonosa és Rapture alapítója. A BioShock nagy részében a fő antagonista. Ő a Rapture Városi Tanács elnöke, a Hephaestus tulajdonosa és üzemeltetője, és a város egyik legfontosabb embere. Csak személyesen jelenik meg a Rapture Central Control szinten.

Atlas

Atlas a forradalmár, aki Rapture elkeseredett lakosait vezette Andrew Ryan és támogatói ellen a polgárháború alatt. A BioShock egyik jelentős karaktere.

Brigid Tenenbaum

Dr. Brigid Tenenbaum egy genetikus, aki felfedezte az ADAM-et és segítette a kereskedelmi értékesítésre szánt termékek fejlesztését. Ő a „Little Sisters”-ek anyja. Létrehozta őket, és végül nagy gondot fordított a biztonságukra, gyermekeinek tekintette őket, anyaként cselekedve, és nagy sajnálatát fejezte ki, hogy részt vett a megalkotásukban. A játékos elnyerheti hűségét azáltal, hogy megmenti a kislányokat az ADAM betakarítása helyett.

Frank Fontaine

Frank Fontaine a BioShock egyik elsődleges antagonistája. Ő egy bűnöző, az Andrew Ryan főellensége és az ellenzék vezetője a hatalmi harcban, ami Rapture összeomlásához vezetett.

Jack

Jack a BioShock főszereplője. Ő egy fiatal férfi, aki a Rapture-be való nem kívánt érkezését megelőzően egy repülőgépen volt, amely a világítótorony közelében zuhant le, és így kerül a víz alatti városba. A Rapture-ön keresztüli utazása során Jack számos olyan génmódosító anyaggal találkozik, amelyeket Plasmidnak neveznek, amit önmagának felerősítésére és védelmére használ. Az útlevél szerint, amelyet a repülőgép fedélzetén használ, Jack Wynand a teljes neve.

Bioshock

J.S. Steinman

Dr. S. Steinman, M.D., az orvosi pavilon felügyelője. Egy nagyon elismert sebész, Steinman Rapture fejlődése során nagyon kiemelkedett és elismert volt, de az ADAM visszaélése miatt elveszítette minden tiszteletét.

Julie Langford

Julie Langford professzor az a tudós volt, aki felelős az Arcadia létrehozásáértés irányításáért, ami nem más, mint egy arborétum, amely oxigént szolgáltatott Rapture-nek a víz alatt. Ellentétben Rapture legtöbb lakójával, úgy tűnik, hogy mentesült az ADAM iránti sóvárgástól, és nem hasonlítható össze a veszélyes környezetben élő többi lakossal. Mindezek ellenére viszonylag normálisnak tűnik.

Peach Wilkins

Peach Wilkins a Neptunusz Bounty lakója, aki úgy tűnik, hogy a Frank Fontaine csempészek legénységének egyik vezetője.

Sander Cohen

Sander Cohen költő, zeneszerző, szobrász és drámaíró, a Fort Frolic felett. Számos művész volt a városban, de ő volt a művészeti közösség vezető alakja. Rapture káoszba való süllyedése után megőrült, és élvezte mások halálát és szenvedését.

Big Daddy

A Big Daddy-k, vagy „Mr. Bubbles” és „Mr. B”, ahogy a kis nővérek hívják őket, a kis testvérek védelmére létrehozott bio-mechanikus szörnyűségek. Erősen páncélozottak és nagy teljesítményű fegyvereket használnak. Két fajta Big Daddy van a BioShockban: a Rosie és a Bouncer. Minden típuson belül vannak rendszeres és elit formák. Az elit típusok sokkal nagyobb életerővel és sebzési képességekkel rendelkeznek, és megtalálhatók a játék későbbi szintjein. A Rosie példányok olyan ruhákat viselnek, amelyek nagyban hasonlítanak a korai mélybúvárruhákhoz, nagy oxigéntartállyal és nagy szegecs-fegyverrel. A Bouncer példányok rosszindulatú megjelenésűek, amelyek jobban hasonlítanak a mai személyes merülőruhákra. Elsődleges fegyverük egy jobb fúrógépből áll. Rapture legtöbb állampolgára a gyűjtők és védőik útjától távol marad. A Big Daddy nem támadja meg a játékost, kivéve, ha azt hiszi, hogy a kis nővéreik veszélyben vannak. A játékos legyőzheti a Big Daddy-t, ha a megfelelő plazmidokat és fegyvereket használja, és ezt meg kell tennie annak érdekében, hogy az ADAM-hez juthasson.

Little Sister

A kis testvérek, a géntechnológiával módosított, előrajzolt kislányok az ADAM-gyűjtők, akiket Brigid Tenenbaum nevű tudós hozott létre az ADAM-hiány megoldására. Az inaktív ADAM-et kivonják a halottakból (amelyeket a lányok „angyaloknak” neveznek) a visszahúzható tűk használatával, majd ezt a folyadékot fogyasztják. A BioShock csapat tervezte ezeket a karaktereket annak érdekében, hogy emocionális választ csaljon ki a játékosoktól, akik etikai választással szembesülnek a kislányok megmentése vagy meggyilkolása között. Miután legyőzték a kislány védelmét, a játékosoknak lehetőségük van arra, hogy megmentsék vagy begyűjtsék. Megmentve őket, miközben a játékos kevesebb ADAM-et kap, gyógyítja a lányokat a genetikai programozásukban, és ígéri a jövőbeni jutalmat. Másrészről a betakarítás megduplázza az ADAM-et, de megöli a begyűjtési folyamatban. Végül a játékos döntése nagyban befolyásolja a játék végét.

Biztonsági eszközök

Rapture biztonsága háromfázisú kamera megoldásokkal biztosított, mint állandó felügyelet, automatizált statikus védelem, és automatizált mobil védekezés. Az ellenségek bizonyos fokú ellenőrzést gyakorolnak a biztonsági rendszerre, mivel néhány Splicers képes hackeléssel ezeket az eszközöket feltörni.

Splicers

A deformált, genetikailag módosított állampolgárok a Rapture-i polgárháború maradványai. Ahogy a nevük azt sugallja, ezek az ellenségek agresszívak és gyorsan támadnak, és fokozott fizikai erejüket, csoport taktikáikat és néha fél-biológiai fegyvereiket használják az összes behatoló megölésére. A legtöbb Splicers viseli az 1958-as újévi zavargások során viselt maszkoló labda maszkokat. A játékos öt különböző típusú Splicerrel találkozik a BioShockban.

Bioshock küldetések, pályák

  • The Lighthouse
  • Welcome to Rapture
  • Medical Pavilion
  • Neptunes Bounty
  • Smugglers Hideout
  • Arcadia
  • Farmers Market
  • Fort Frolic
  • Hephaestus
  • Rapture Central Control
  • Olympus Heights
  • Apollo Square
  • Point Prometheus
  • Proving Grounds
  • Fontaine

Bioshock rendszerkövetelmények

Minimum:

  • CPU: Pentium 4/Athlon XP
  • RAM: 1 GB
  • OS: Windows XP/Vista
  • VGA: Direct X 9.0c, 128MB RAM (NVIDIA 6600 /ATI X1300).

Ajánlott:

  • CPU: Core 2 Duo vagy jobb
  • RAM: 2 GB
  • OS: Windows XP/Vista
  • VIDEO CARD: DX9: Direct X 9.0c, 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT vagy jobb)